spółka gminna

Archiwalny Spółka gminna, realizująca projekt unijny, powinna stosować przepisy ustawy o zamówieniach publicznych

Pytanie: Jesteśmy spółką z ograniczoną odpowiedzialnością, której w 100% właścicielem jest gmina. Spółka prowadzi realizacje projektu unijnego, który polega na budowaniu sieci wodociągowych i kanalizacyjnych. Projekt jest finansowany w 85% ze środków unijnych, pozostałe 15% to wkład własny. Gmina przekazuje pieniądze w postaci zwiększenia kapitału zakładowego spółki, które są przeznaczane na wkład własny do realizacji projektu oraz na bieżące utrzymanie. Wszystkie zamówienia realizowane w ramach środków unijnych są prowadzone w postaci przetargów.
Spółka ponadto prowadzi dostawę wody, odbiór ścieków i odpadów komunalnych oraz posiada żwirownie kruszywa naturalnego. Czyli dochody spółki w znacznej mierze opierają się na sprzedaży wody, odbiorze ścieków, sprzedaży kruszywa naturalnego oraz robotach budowlanych realizowanych na zlecenia czy umowy z gminą. Czy spółka zakupując np. paliwo do samochodów czy sprzętu budowlanego zobowiązana jest do stosowania się do zamówień publicznych (czyli ogłaszania przetargów na dostawę paliwa)? Sprzęt budowlany pracuje w żwirowni w związku z pracami związanymi z naprawą sieci oraz jest wykorzystywany do wszelkiego rodzajów prac budowlanych. Samochody są wykorzystywane do transportu kruszywa, odbioru śmieci oraz dojazdów do drobnych usterek u kontrahentów odbierających wodę. Czy spółka będąc w 100% własnością gminy może prowadzić działalność handlową związaną ze sprzedażą kruszywa naturalnego (żwiru)?