Od 31 lipca już nie tylko ubezpieczeni, ale i świadczeniobiorcy mogą samodzielnie tworzyć elektroniczne potwierdzenia na portalu PUE ZUS. Taki dokument nie wymaga już podpisu pracownika ZUS i można przekazać go do instytucji, która tego oczekuje.
Potwierdzenie przyjęcia zamówienia jest dokumentem wystawianym kontrahentowi w celu poinformowania go o przyjęciu złożonego zamówienia do realizacji. Czy taki dokument można uznać za fakturę uproszczoną? Poznaj stanowisko skarbówki.
Stawkę 0% do wewnątrzwspólnotowych dostaw towarów podatnicy mogą stosować, pod warunkiem m.in. posiadania w swojej dokumentacji dowodów, że towary będące przedmiotem wewnątrzwspólnotowej dostawy zostały wywiezione z terytorium kraju i dostarczone do nabywcy na terytorium państwa członkowskiego inne niż terytorium kraju. W praktyce spory budzi kwestia, czy z dokumentów pomocniczych można korzystać w sytuacji, gdy brakuje jednego lub więcej z dokumentów podstawowych. Sprawdź stanowisko organów podatkowych w tej sprawie oraz komentarz eksperta do wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Bydgoszczy z 20 stycznia 2010 r. (I Sa/Bd 926/09).
Nie każdy podatnik musi posiadać potwierdzenia odbioru korekty, w przypadku konieczności zmniejszenia podstawy opodatkowania. Sprawdź, kogo przestał dotyczyć ten obowiązek.
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip