Na początek do tabeli przestawnej istniejącej już w arkuszu Tabela przestawna dodamy pola Wartość i Cena średnia . Wartość informować nas będzie o wysokości obrotu osiągniętego w analizowanym okresie, a Cena średnia – o średniej cenie sprzedaży danego produktu dla wszystkich klientów. Następnie analizujemy produkt i tworzymy raport, zaznaczamy prognozowaną ilość produktu do klienta i kontrolujemy realizację założonego wzrostu sprzedaży. Przydatną analizą jest również pokazanie struktury sprzedaży produktów w regionie.
W procesie planowania operacyjnego rozwijasz strategię Twojej firmy w plany taktyczne i operatywne. Dzięki temu ogólny plan strategiczny stworzony na okres co najmniej 3-5 lat przybiera formę bardziej zrozumiałą dla jednostek wykonawczych - działu produkcji, zakładów produkcyjnych, działu marketingu i zakupów. Jeśli chcesz zwiększyć liczbę zamówień, redukować zapasy, szybciej reagować na zapotrzebowanie klientów - czytaj to!
Planujesz w coraz bardziej zmiennym otoczeniu. Kryzys finansowy na świecie i jego skutki w Polsce z pewnością nie ułatwiają Ci zadań związanych z prognozowaniem przyszłości swojego przedsiębiorstwa. Prawdopodobieństwo „rozminięcia się” planów z faktycznie uzyskanymi danymi w przyszłości jest w tej chwili bardzo duże. Jako że mamy już nowy rok, kwestia analizy wykonania i ewentualnej korekty planów może stać się sprawą niezwykle istotnej wagi. Z tego hasła dowiesz się właśnie, jak to robić perfekcyjnie. Przeczytasz również:
To, że w procesie budżetowania, planowania, a następnie okresowego monitorowania faktycznie uzyskanych wyników zdarzą się odchylenia, jest niemal pewne. Co innego będzie jednak tutaj ważne, a mianowicie kwestia tego, jak w Twojej firmie analizuje się takie odchylenia, jakie i kiedy wnioski się wysnuwa, a następnie jakie środki zaradcze się postuluje i wprowadza. Poprawnie zbudowany system kontroli i analizy odchyleń jest ważny. Czy wiesz o tym wystarczająco dużo? A co gdybyś miał możliwość weryfikacji tej wiedzy w praktyce? Wystarczy, że przeczytasz to hasło, a dowiesz się dzięki niemu m.in.:
Zarządzanie i kontrola decyzji w zakresie środków obrotowych oraz zobowiązań krótkoterminowych w Twojej firmie to istotne zadania, leżące w Twoich kompetencjach. Tylko Ty wiesz, jak określona decyzja w tym zakresie może czasem pomóc Twojej firmie, ale niestety również - jak czasem może zaszkodzić. Hasło dotyczące oceny decyzji związanych ze zmianami poziomu KO rozwieje Twoje wątpliwości w tym zakresie! Po przeczytaniu tego artykułu będziesz wiedział między innymi:
W ramach budżetowania i planowania najbliższej przyszłości może się zdarzyć, że natrafisz na problem decyzyjny, od którego będzie mogła zależeć pomyślność Twojej firmy. W takiej sytuacji zdecydowanie złe byłoby podjęcie decyzji po omacku. Wtedy warto sięgnąć po sprawdzone rozwiązania, które prezentują nasi eksperci. Tym razem masz możliwość przekonania się, jak w praktyce - na przykładzie konkretnego przypadku - zastosować narzędzie Solver do analizy i optymalizacji procesu decyzyjnego. Dowiedz się też:
Czy wiesz, co jest kluczowe w powodzeniu biznesu? A jeśli chcesz, aby Twoja firma wykorzystała w pełni swój potencjał rozwojowy, musisz poznać skuteczne sposoby, żeby strategia firmy była idealnie „przełożona” na konkretne cele operacyjne. Dopiero uwzględnienie wszystkich elementów biznesu i efektywne wykorzystanie systemów controllingu pozwoli Twojej firmie zdobyć bądź utrzymać wyraźną przewagę konkurencyjną na rynku. Jeśli chcesz wiedzieć, jak wykorzystać w praktyce system Balanced Scorecard dla sukcesu swojej firmy - koniecznie przeczytaj to hasło - a dowiesz się z niego m.in.:
Pozytywna ocena Twojej firmy przez otoczenie - udziałowców, kontrahentów, branżę itd. zależy od tego, jak dobrze sobie radzi na rynku, jak duży ma w nim udział i jakie uzyskuje wyniki finansowe. Im większa sprzedaż i przychód ze sprzedaży - tym lepiej. Ale jak prognozować i kontrolować sprzedaż firmy? Nasi eksperci w tym studium przypadku przeprowadzą Cię przez wszystkie tajniki i bezbłędne sposoby niezawodnego prognozowania sprzedaży oraz kontrolowania wyników sprzedażowych w trakcie roku. A zatem przeczytaj to hasło, a poznasz również odpowiedzi m.in. na następujące pytania:
Jeśli w Twojej firmie prowadzisz budżetowanie i chciałbyś skorzystać z doświadczenia innych kontrolerów, to w tym artykule masz okazję to uzyskać - znajdziesz tutaj informacje o roli controllingu w procesie budżetowania, a także o metodach przygotowywania budżetów wraz z ośrodkami odpowiedzialnymi za koszty i przychody w przedsiębiorstwie oraz o sposobach komunikacji na etapie tworzenia budżetu. Dodatkowo przedstawimy przykład przygotowywania budżetu w wielu wariantach: pesymistycznym, umiarkowanym i optymistycznym:
Target costing jest to pakiet metod zarządzania, które poprzez planowanie i kontrolowanie kosztów mogą umożliwić Ci takie kształtowanie ich poziomu, żeby Twoja firma uzyskała zakładaną rentowność i mogła osiągnąć planowany zysk w całym cyklu życia produktów. W takim podejściu największy nacisk kładzie się na dobre przygotowanie produktu, ponieważ to przesądza o 80-90% kosztów ponoszonych później. Przeczytaj, jak ustalić wysokość marży docelowej oraz wyznaczyć koszty docelowe w kontekście organizacji procesu budżetowania. Dowiedz się także:
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip