Praca przy biurku jest czynnością, którą wykonujemy codziennie przez wiele godzin. Niezależnie od tego, czy pracujemy w biurze, czy w domu, siedzenie przed ekranem komputera jest nieodłącznym elementem naszego życia. Aby zapewnić sobie komfort i zadbać o zdrowie, ważne jest, aby zapewnić sobie odpowiednie miejsce do pracy. W tym celu warto zainwestować w dobry fotel biurowy!
Przy dostawach wewnątrzwspólnotowych często pojawia się potrzeba wykonania dodatkowych czynności montażowych. Ich rozliczanie od zawsze rodzi wątpliwości i spory z fiskusem. Najczęstszą przyczyną sporów jest oczywiście stawka VAT.
Ministerstwo Rozwoju i Technologii oraz Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) przedstawili założenia pilotażowego programu „Robogrant – pomoc na rozwój polskiej branży meblarskiej” oraz cyklu konferencji informacyjnych dla przedsiębiorców. W trakcie spotkania w dniu 11 października br. ogłoszono nabór wniosków do pilotażu – wnioski będzie można składać od 8 listopada do 6 grudnia 2022 r. Program jest finansowany ze środków PARP, a jego budżet to 29 mln zł.
Praca w biurze wydaje się lekka i komfortowa. Z pewnością tego samego nie powiedzą o niej osoby, które w tym biurze pracują. W praktyce okazuje się, że długie godziny spędzone za biurkiem w jednej pozycji powodują liczne dolegliwości z którymi muszą zmierzyć się pracownicy. Istnieje jednak sposób aby tego uniknąć. Ergonomiczne wyposażenie biura znacznie poprawi codzienny komfort pracy i znacznie poprawi jej wydajność.
Do wysyłki nowego JPK zostało już tylko 5 dni. Dodatkowe obowiązki związane z przygotowaniem JPK_VAT, czyli stosowanie odpowiednich oznaczeń i kodów stanowią spore wyzwanie. Jeden z przedsiębiorców sprzedaje meble odbiorcom spoza unii. Czy w związku ze zmianami, które weszły od 1 października 2020 r. w JPK działalność ta podlega dodatkowym oznaczeniom GTU i czy symbole GTU dotyczą tylko sprzedaży? Sprawdźmy wyjaśnienie eksperta.
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip