Od 1 stycznia 2016 r. nie będzie wyspecjalizowanego urzędu skarbowego, a przedsiębiorca będzie musiał jeszcze poczekać na asystenta, który miał go wspierać w sprawach podatkowych. Prezydent podpisał w poniedziałek nowelizację, która przesuwa termin wejścia życie zmian w administracji podatkowej. Sprawdź szczegóły.
Głównym celem uchwalonej w lipcu ustawy o administracji podatkowej było stworzenie jak najlepszych warunków pozwalających na prawidłowe wykonywane przez podatników obowiązków podatkowych. Obecna władza uznała jednak, że ustawa wymaga kompleksowych zmian organizacyjnych i z wejściem nowych regulacji trzeba poczekać o pół roku.
Rozpoczynający działalność gospodarczą nowy przedsiębiorca będzie miał prawo do pomocy asystenta podatkowego, który udzieli informacji o obowiązkach podatkowych. Jak to będzie wyglądało w praktyce zapytaliśmy eksperta podczas przeprowadzonego z nim wywiadu.
Na ostatnim posiedzeniu rząd przyjął założenia projektu ustawy o administracji podatkowej. Zakłada on wprowadzenie instytucji asystenta podatkowego, który będzie pomagał przedsiębiorcom rozpoczynającym działalność gospodarczą. Projekt wprowadza też centra obsługi, które będą wspierać podatnika w samodzielnej realizacji zobowiązań podatkowych. Usprawnione ma też zostać wydawanie interpretacji podatkowych.
@ Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. \\ Wszystkie prawa zastrzeżone.
/WiedzaiPraktyka
/wip