Pytanie:
Z początkiem 2018 r. spółka B przejęła w trybie art. 23[1] kp część pracowników ze spółki A. Jednak 20 kwietnia br.. spółka B nagle ogłosiła, że „wycofuje się” z decyzji o fuzji (przejęcia pracowników i części zakładu). Pracownicy i związki zostali wcześniej poinformowani o przejęciu. Co należy w takiej sytuacji zrobić? Jak poinformować znowu pracowników o powrocie do spółki A? Nadmieniam, że w spółce A obowiązywał Zakładowy Układ Zbiorowy Pracy, którego nie chcielibyśmy stracić, jeśli znowu pracownicy zostaną przejęci z art. 23[1] kp. Podsumowując pytanie: czy można cofnąć proces przejęcia i jak to wygląda od strony przepisów prawa pracy?
Pozostało jeszcze 75% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad z zakresu podatków dochodowych, VAT, rachunkowości, ZUS oraz prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatorów, wzorów dokumentów, formularzy, szkoleń i porad wideo
Jeśli nie posiadasz pełnego dostępu do portalu, możesz wykupić dostęp jednorazowy do wybranego dokumentu.
PayU » 49.90 zł netto (61.38 zł brutto)
Autor: Michał Culepa
prawnik, specjalista z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych, współpracownik merytoryczny największych wydawnictw prawniczych. Doświadczony trener i wykładowca.