Pytanie:
Posiadamy w magazynie urządzenie - towar handlowy. Znaleźliśmy klienta, który chciałby je wynajmować (przez 5 miesięcy), po czym je kupić. Czy w tej sytuacji należy urządzenie przenieść ze stanów magazynowych do ewidencji środków trwałych i amortyzować? Urządzenie nie będzie wynajmowane dłużej niż 1 rok. Czy czasowe wynajęcie pozbawia urządzenie statusu towaru handlowego? Czy w umowie najmu musi być zawarta adnotacja, że firma wynajmująca musi urządzenie potem odkupić?
Pozostało jeszcze 85% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad z zakresu podatków dochodowych, VAT, rachunkowości, ZUS oraz prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatorów, wzorów dokumentów, formularzy, szkoleń i porad wideo
Jeśli nie posiadasz pełnego dostępu do portalu, możesz wykupić dostęp jednorazowy do wybranego dokumentu.
PayU » 49.90 zł netto (61.38 zł brutto)
Autor: Krystyna Dąbrowska
Wieloletni pracownik urzędu skarbowego, specjalista w prawie podatkowym, obecnie doradca podatkowy. Od 1995 r. współwłaściciel Biura Podatkowego Praktyk s.c w Lublinie.