Dokument archiwalny
Pytanie:
Osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą zakupiła 6 miesięcy temu samochód osobowy, który zaliczyła do środków trwałych. Samochód był kupiony na podstawie faktury VAT marża, firma więc nie odliczyła VAT. Samochód był kupiony na kredyt. Przez pół roku użytkowania firma wliczała w koszty odsetki od kredytu oraz ratę amortyzacji. Ponieważ właściciel doszedł do wniosku, że ten samochód nie jest mu niezbędny do prowadzenia działalności chciałby go wycofać ze środków trwałych firmy i przekazać go na własne potrzeby. Czy może to zrobić i w jaki sposób? Co z dotychczas zaliczonymi w koszty odsetkami i amortyzacją?
Pozostało jeszcze 76% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
-
Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
-
Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
-
Codziennie aktualizowana baza ponad 40 500 porad z zakresu podatków dochodowych, VAT, rachunkowości, ZUS oraz prawa pracy
-
Ponad 3 000 narzędzi: kalkulatorów, wzorów dokumentów, formularzy, szkoleń i porad wideo
Jeśli nie posiadasz pełnego dostępu do portalu, możesz wykupić dostęp jednorazowy do wybranego dokumentu.
PayU » 49.90 zł netto (61.38 zł brutto)
Autor: Iwona Czauderna
doradca podatkowy z wieloletnim doświadczeniem, autorka wielu publikacji na tematy podatkowe