RSS Mapa strony Mój portal Zadaj pytanie
    
Jesteś tutaj: Strona główna Podatki w spółce Koszty uzyskania przychodu
Rozmiar tekstu: f1f2f3
Dokument archiwalny
Ważny od 2012-10-26 do 2014-03-10

Prawidłowe rozliczenia CIT i VAT wydatków na materiały reklamowe w ramach projektu współfinansowanego ze środków unijnych

Pytanie: Spółka realizuje projekt współfinansowany ze środków unijnych. Wszystkie nakłady ewidencjonuje na koncie 081 środki trwałe w budowie. Również na tym koncie zaewidencjonowano wydatki na informacje i promocję. Teraz musimy  wyksięgować te wydatki z konta 081, gdyż te nakłady nie wchodzą do wartości początkowej środka trwałego. Jak należy postąpić aby dokonać prawidłowo w/w korekt, jeśli pierwsze nakłady zostały poniesione już w 2010 raz 2011 r. na materiały reklamowe i działania informacyjno-promocyjne? Część tych nakładów jest zrefundowana ze środków unijnych, gdyż projekt jest finansowany w wysokości 85% wydatków kwalifikowanych netto ze środków unijnych, a 15% ze środków własnych. VAT jest w projekcie wydatkiem niekwalifikowanym. Czy musimy dokonać korekty CIT, jeśli te wydatki zakwalifikujemy jako koszty spółki (jest kosztem w dacie poniesienia), czy też możemy zaliczyć te wydatki do kosztów w październiku 2012 r.? Czy od tych nakładów przysługuje nam prawo do odliczenia VAT od zakupu?
Odpowiedź udzielona:  26 października 2012 r.

Uwaga: artykuł jest dostępny tylko dla zalogowanych użytkowników.

Więcej znajdziesz w hasłach: