Więcej e-usług, łatwiejszy dostęp do urzędów - takie ułatwienia w elektronicznej komunikacji z administracją przewiduje ustawa o informatyzacji, której istotne przepisy wchodzą w życie 11 maja 2014 r.
Najważniejsze zmiany, które wprowadza ta ustawa to usprawnienie korespondencji elektronicznej z urzędem. Będzie łatwiej m.in. złożyć e-pismo, ponieważ urzędy mają ujednolicić do 11 sierpnia 2014 r. miejsca do przyjmowania e-korespondencji (elektroniczne skrzynki podawcze).
Oprócz tego, zgodnie z nowymi przepisami urzędy będą miały obowiązek realnie umożliwić obywatelom załatwianie drogą elektroniczną wszystkich spraw, które nie muszą być załatwiane papierowo.
Rozszerzona zostanie sieć miejsc, gdzie można potwierdzić profil zaufany ePUAP, który przydaje się do potwierdzania tożsamości przy załatwianiu spraw drogą elektroniczną. Do tej pory taki profil można było potwierdzić np. w urzędzie skarbowym lub wojewódzkim, ta lista będzie się teraz rozszerzać m.in. o placówki Poczty Polskiej i banki.
Oprócz tego, zgodnie z nowymi przepisami urzędy będą miały obowiązek realnie umożliwić obywatelom załatwianie drogą elektroniczną wszystkich spraw, które nie muszą być załatwiane papierowo.
Rozszerzona zostanie sieć miejsc, gdzie można potwierdzić profil zaufany ePUAP, który przydaje się do potwierdzania tożsamości przy załatwianiu spraw drogą elektroniczną. Do tej pory taki profil można było potwierdzić np. w urzędzie skarbowym lub wojewódzkim, ta lista będzie się teraz rozszerzać m.in. o placówki Poczty Polskiej i banki.
Podstawa prawna: Podstawa: ustawa z 10 stycznia 2014 r. o zmianie ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz niektórych innych ustaw (Dz.U z 2014 r. poz. 183).
Autor: Źródło: Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji